KoffieDuo

Opzoek naar het perfecte kopje Espresso

Douwe Egberts Capsules

douwe-egberts-capsulesDouwe Egberts bracht onlangs opvallend nieuws op het gebied van (N)Espresso capsules naar buiten. Zij introduceren namelijk Douwe Egberts espresso capsules. Dit nieuws is opvallend omdat het (inmiddels bekende merk) L'or EspressO ook een capsule merk is van DE. Voor deze nieuwe cupjes is geen aparte naam of kleur bedacht, maar volgen deze Nespresso geschikte capsules de huisstijl van het merk zelf. 

Vanaf juni 2014 zullen de nieuwe DE capsules in de supermarkt verkrijgbaar zijn in vijf verschillende varianten. Of deze lijn in de toekomst nog verder wordt uitgebreid is op dit moment nog niet bekend gemaakt. 

> Lees alles over de Douwe Egberts Capsules

Douwe Egberts Punten inleveren bij de Blokker

DE-BlokkerGoednieuws voor de Douwe Egberts koffie punten spaarders die (net als wij) niet dicht in de buurt wonen van een DE winkel, maar slecht nieuws voor de regelmatige bezoekers van een D.E. Café.

Douwe Egberts maakte onlangs bekend dat de D.E winkels en het D.E Café in de toekomst tot het verleden zullen behoren. Douwe Egberts wil zich puur gaan toeleggen op de productie van koffie en thee, en volgens het merk past een eigen winkelnetwerk daar niet bij.

> Lees meer: Douwe Egberts Punten...

Senseo(pads) in een vernieuwd jasje

SENSEO Originals ClassicIn een tijd waarin wij als consument steeds meer keuzevrijheid hebben om te kiezen voor een koffie (zetmethode) die bij ons past, is het voor koffiemerken belangrijker geworden om zich te blijven ontwikkelen en te vernieuwen. Dat Nederlands meest gedronken ‘single serve’ (éénkops) koffie merk Senseo dit begrijpt bewezen zij onlangs tijdens de introductie haar compleet vernieuwde productlijn - Senseo Originals. De productlijn bestaat uit zes producten: Classic, Mild, Strong, Extra Strong, Mocca en Decaf. Naast deze vernieuwing van blends zijn ook alle Senseo-verpakkingen in een nieuw jasje gestoken.

> Lees meer: Senseo(pads) in een...

Jacobs Douwe Egberts Lanceert Carista ter ondersteuning van ouderen

JDE CaristaJacobs Douwe Egberts (JDE) Professional Nederland lanceert vandaag het nieuwe Carista-concept. Met dit concept wil JDE een positieve bijdrage leveren aan de kleinschalige ouderenzorg in Nederland. Door vrijwilligers in te zetten als Carista’s, komt er meer tijd en aandacht voor het dagelijkse koffie- en theemoment binnen zorginstellingen voor (dementerende) ouderen.

> Lees meer: Jacobs Douwe Egberts...

SENSEO® lanceert Viva Café met nieuwe technologie

Senseo Viva CafeAl sinds de introductie in 2001 heeft het SENSEO systeem de wereld van het koffiezetten totaal veranderd. Tot vandaag zijn er wereldwijd meer dan 28 miljoen SENSEO koffiezetapparaten verkocht. De nieuwe SENSEO Viva Café is gebaseerd op één van de populairste series van de collectie. De nieuwe kleuren sluiten perfect aan op de laatste trends op het gebied van interieur design. Daarnaast is er een aantal innovatieve nieuwe eigenschappen, geïnspireerd door de kennis van echte barista's, dat ervoor zorgt dat de favoriete SENSEO koffie van consumenten op een compleet nieuwe manier wordt bereid.

> Lees meer: SENSEO® lanceert Viva...

Het eerste 2-in-1 SENSEO koffiezetapparaat (persbericht)

Senseo Switch HD7892Elk moment van de dag verdient z’n eigen koffie, en iedereen heeft daarbij zijn persoonlijke voorkeur. De SENSEO® Switch van Philips maakt dat nu mogelijk. Met het eerste 2-in-1 SENSEO® koffiezetapparaat kunnen consumenten met een druk op de knop kiezen of ze een pot filterkoffie voor een groter gezelschap willen zetten of slechts één kopje voor zichzelf. Dat kan met één van de vele koffiepads uit het uitgebreide assortiment kwaliteitskoffie van SENSEO®, de meest gedronken ‘single serve’ (éénkops) koffie in Nederland.

> Lees meer: Het eerste 2-in-1...

Nederlandse acteurs in expositie koffieportretten (Persbericht)

L OR goudenstrekenUtrecht, 16 september 2016 - Op de Neude in Utrecht is de opvallende expositie L’OR Gouden Streken gepresenteerd. In aanloop naar het Nederlands Film Festival (NFF) dat woensdag 21 september van start gaat, onthulden bekende Nederlandse acteurs Imanuelle Grives en Terence Schreurs portretten waarop zij zelf – en andere bekende filmacteurs - prijken. De portretten zijn geschilderd door de Frans-Nederlandse kunstenaar Anthony Vauléon met L’OR ESPRESSO koffie, hoofdsponsor en gouden partner van het NFF. De expositie L’OR Gouden Streken is van 21 tot en met 30 september 2016 te bewonderen in het NFF Festivalhart in het Oude Postkantoor op de Neude in Utrecht.

Lees meer: Nederlandse acteurs in...